Alibaba

és a negyven rabló az idei év legnagyobb részvény kibocsátására készül. A kínai e-kereskedelem zászlóshajójának mérete az amerikai piacon is a legnagyobbak közé repíti.

Az ilyen méretű részvényeladások a teljes piacra nincsenek hatással, de a közvetlen iparágra igen. Negatív hatással. Az új szereplő felszívja a tőkét és erősebb versenytársként jelenik meg a piacon. Egy éves időtávon a tőzsdei árfolyamok alakulásában is kimutatható ez a negatív hatás, az érintett iparág – jelen esetben az e-kereskedelem vagy tágabban az internet szolgáltatások – rosszul teljesít.

Magára az IPO-ra már nehezebb előrejelzést tenni, de ízelítőül álljon itt néhány hasonló – egy adott iparág legnagyobb kibocsátása – az elmúlt évekből:

Visa (pénzügyi szolgáltatások)

Blackstone (magántőke befektetés)

General Motors (autógyártás)

Kinder Morgan (olaj és gáz)

Facebook (internet szolgáltatások)

 

 

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Alibaba

  1. Pingback: Néhány chart | lustaport

Comments are closed.